Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
To by tak hrálo, vždyť je nás málo. V + W 1932 - 1948
Main, Alexandra Valerie ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
To by tak hrálo, vždyť je nás málo V+W 1932 - 1948 Anotace Cílem bakalářské práce je mapovat uměleckou kariéru Jiřího Voskovce a Jana Wericha a potažmo Osvobozené divadlo, především jejich vliv na kulturní a politickou scénu v Československu. Mimo jiné se zaměřuje na proudy a vlivy, které ovlivňovaly jejich nahlížení na naší i evropskou politiku a kulturu. Autorka sleduje V+W od roku 1932 kdy vznikla jejich první protifašistická hra Caesar, přes II. světovou válku, kdy prostřednictvím svých skečů pomáhali svému publiku udržet naději a smysl pro humor (hlas Ameriky), práce končí převratem roku 1948. Bakalářská práce se specificky zaměřuje na roli V+W v povědomí národa, jejich činnost spojenou s obrannou lidskosti a morálních zásad, s jejich obětavou snahou bránit s humorem a citem lid před šiřiteli strachu a tendenční propagandou. Bakalářská práce si pokládá za cíl ukázat skrze umění V+W dějiny naší země a hlavně dokázat, že humor je jedna z nejúčinnějších zbraní proti strachu, beznaději a "blbé náladě".
Herní principy v českém improvizačním divadle
Vlková, Markéta ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Hlavním tématem této práce je vnímání českého improvizačního divadla skrze kategorie herních principů, jak je vymezil francouzský sociolog Roger Caillois. Autorka objevuje jednotlivé principy (mimikry, alea, agón, ilinx) v tvorbě klíčových osobností a subjektů českého improvizačního divadla (Vlasta Burian, V+W, Ivan Vyskočil, Jaroslav Dušek, Improliga) a navzdory Cailloisovu striktnímu vymezení je nachází v souznění. V úvodních kapitolách se pokouší o definici hry s přihlédnutím k různým pojetím tohoto fenoménu z hlediska filozofického a sociologického a vymezuje pojem improvizace, kterou dále dělí mezi autorské divadlo a divadelní sport. V závěru práce se také věnuje roli konferenciéra, která je pojícím článkem mezi všemi zkoumanými podobami improvizačního divadla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.